• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Громадсько активна школа

/Files/images/1veresnya/IMG_20180511_130227.jpg

Сьогодні Гостра Могила - село, у якому проживають 600 мешканців. На його території розташована двоповерхова школа, сільська бібліотека, клуб, ФАБ Реорганізація колективних господарств, скорочення робочих місць на селі поклало початок кризи українських сіл. Можливий їх занепад відбився на психологічному стані сільського жителя, особливо молоді. Дбаючи про майбутнє своїх дітей, працездатні жителі села покидали його.

В ситуації, що склалася, школа стала єдиним центром всієї життєдіяльності села. Окрім культурно – масових, спортивно – оздоровчих заходів для дітей, проводились заходи і для дорослого населення. Розуміючи, що для порятунку села цього недостатньо, що тільки при взаємодії школи з усіма сільськими структурами можлива цілісність сільського соціуму, педагогічний колектив з 2004 року бере участь в реалізації програми «Школа як осередок розвитку громади». Головною метою нашої роботи за цією програмою було і залишається встановлення тісного зв’язку з громадою села, створення школи нового типу і моделі випускника школи.
Реалізуючи перше завдання програми, ми змогли подолати пасивність сільського жителя, що виникла внаслідок відсутності цілеспрямованої культурно – масової роботи. Так сформувалась ініціативна група з числа представників різних структур. З її допомогою проводяться різноманітні заходи, що мають великий успіх серед односельців. Одним і з головних освітньо-культурних центрів на селі сьогодні є школа, що повинна задовольняти запити громади в різних сферах суспільного буття. Вона за всі часи свого існування виконувала і виконує головну свою функцію - надає освітні стандартні послуги.

Навчання та виховання підростаючого покоління є головним завданням школи. За останні дев'ять років, у період розбудови демократичного суспільства та утвердження гуманістичних принципів співжиття, школа об'єктивно перетворилася у нашому селі на центр громадського життя.

Свою роботу в статусі ГАШ в 2004 році ми почали з проведення моніторингу на селі, створення ініціативної групи, яка стала радою ГАШ. З участю учнів, батьків, вчителів, партнерів було проведено анкетування на селі, загальношкільні батьківські збори, що дало можливість визначити найсуттєвіші, найболючіші проблеми, які хвилюють громаду, а також бачення їх розвитку. Основними проблемами визначили здоров'я дітей та членів громади села, проблема благоустрою школи та села , самотності людей похилого віку та інші.

Проекти , над якими ми працювали, мали чітко визначену мету, завдання, план дій, розподіл обов'язків між членами ради, визначено партнерів, залучено волонтерів . Аналіз подій показав, що змінилась структура господарсько-економічних відносин, що призвело до зміни соціальної структури на селі. Втрачено роль і місце на селі культурних закладів.Тому школа, як єдиний організований, регламентований культурно-освітній заклад, залишився єдиним життєздатним на селі. Тому і роль та місце його збільшилось. Зросло усвідомлення громадою цінності навчального закладу на селі. І врешті решт ми почали отримувати допомогу від мешканців села та колишніх випускників школи, які в різні роки вийшли з її стін. Вони почали виступати , як спонсори. Не стоять осторонь і керівники приватних підприємств, сільськогосподарських фермерських господарств, які стали органічною складовою шкільного життя. Особливо вдалим було святкування Дня села, ініціатором і координатором якого стала школа. До організаційного комітету входили голова сільської ради, вчителі, представники молоді і громадськості. Свято стало справжнім відродженням села.

Крім запланованих проектів місцевого рівня наш заклад приймав участь у Всеукраїнській акції " Серце до серця", Всеукраїнській весняній толоці, акції " Ветеран живе поруч" , " Весняний тиждень добра- 2013"тощо.


«Екологічна освіта, екологічна культура, екологічне виховання» - ці терміни давно вже стали звичними для педагогічного колективу нашої школи. Як було вище зазначено, село Гостра Могила розташоване в мальовничому куточку нашого краю. Тому зрозуміло, що нам просто необхідно використовувати цей багатий місцевий матеріал у вихованні дітей. Організувавши дослідницьку роботу, педколектив та учні отримали дієву допомогу голови села Кашуби Інни Миколаївни та сільського бібліотекаря Дишлюк Юлії Степанівни. Ми брали участь у районних конкурсах по екологічному вихованню учнів. Це надихнуло і дітей, і дорослих на подальшу роботу в еколого – природничому напрямку . А тому надалі ми хочемо здійснити роботу проектів «Лікарські рослини», «Річка мого дитинства», «Де вода, там життя». Школярі з великою радістю та бажанням беруть участь в акціях, спрямованих на охорону довкілля: висаджують дерева, кущі, квіти біля школи, біля своїх домівок, чистять джерельця біля річки, проводять просвітницьку роботу серед односельців.
Соціальний міні – проект «Планета дитинства» спрямовано на вдосконалення роботи дитячого садочка як виховного центру дітей дошкільного віку, створення умов для їх інтелектуального і всебічного розвитку. Адже сільські діти, проживаючи у родинах з різним рівнем соціального статусу, не відвідуючи дитячого садка, приходять до першого класу, не маючи навичок взаємодії в колективі і з різним загальним рівнем розвитку.

Сучасна школа - це школа, що виконує завдання сформувати особистість, яка вміє планувати стратегію власного життя, визначати своє життєве кредо та свій життєвий стиль. Випускник нашої сільської школи виховується на принципах любові до рідного краю, глибоко засвоює національні традиції, він має бути не тільки професійним, працьовитим, але і активним учасником суспільно – політичного та культурного життя села, мати громадянську позицію. Тому модель випускника школи – це громадсько – активний учень, патріот свого села. Педагогічний колектив школи твердо стоїть на позиції існування школи у малому селі, розглядаючи її як установу, що зберігає село і об’єднує людей.

У спільній співпраці кожен виступає і як учитель і як учень. У такій взаємодії народжується почуття спільності, де кожен чітко усвідомлює, що нам ніхто нічого не робить, крім нас самих. Через трансформацію свідомості кожного члена громади, усвідомлення відповідальності за все, що діється в селі, в районі, в державі народжується нова генерація людей.

Інтереси та проблеми школи на сьогодні стали близькими для громади, зросла відповідальність учасників різних заходів у школі, селі. З'явились нові партнери, друзі, зросла громадська активність школярів.

Кiлькiсть переглядiв: 661

Коментарi